snuttegubbe

Alla inlägg under februari 2010

Av mia pekkarinen - 18 februari 2010 19:00

Jag har nog aldrig varit så här trött som jag är nu..

Har fått sova hela natten, och William har sovit nästan hela dagen.
Så jag har inte behövt springa efter honom idag..
Men jag förstår inte varför jag är trött, de borde ju vara tvärtom! hehe.


Ikväll ska jag titta på ett program om unga som flyttar hemifrån.

Kl 20.00 börjar det, anntingen på kanal 1 eller 2.. kommer inte ihåg.

Den håller på i 30min, sen blir det att byta kanal till 3:an. "Du är vad du äter."
Dock missar jag halva, men de gör inget. Tycker att slutet är de bästa, då man får se resultaten!


Imorrn kommer Pappa Niklas igen. Lääängtar!<3

Ne nu ska jag städa lite, har 1h på mig innan programet börjar. Hejs!

Av mia pekkarinen - 18 februari 2010 17:01



Idag köpte jag shampoo, balsam och inpackning från Nivea.
Mitt hår är rätt torrt och slitet eftersom jag inte hinner ta hand om det lika mycket som förr!
Måste säga att jag blev posetivt överaskad när jag tvättade håret nyss!

Håret blir supermjukt och glansigt.
Rekommenderas!

Av mia pekkarinen - 18 februari 2010 10:45

William älsklingen har inte spytt något sens igår kväll.

Och han har ätit som en häst! Stackare helt utsvulten!

Men nu går de iallafall åt rätt håll, han spyr inte och han äter. Han har t.o.m orkat busa och läsa böcker. (William älskar böcker, han kommer bli smart! haha).


Haha, vet ni vad William lärt sig? Joo.. göra Kullerbyttor!! (stavning?).

Lyckades fota honom i sängen:

  
Och för att de inte ska bli orättvist att jag bara fotar William,
Så tog jag ett på Marcus, dock halv-sov han. hihi.
  

Efter många många MEN, så har jag valt att sälja Williams ligg/sittvagn.

Ville så gärna ha kvar den livet ut, haha. Nemen jag är verkligen stört kär i den. Vagnen har varit som en dröm. Enkel att köra, oavsett om de vart 10cm snö eller grusväg. En monstervagn som klarat allt! haha.

Färgerna på vagnen dessutom, de ger en HEL DEL BLICKAR när man kör i stan.

I början kunde jag inte förså varför alla glodde på mig/oss.

Men efter att folk börjat komma fram och ge komentarer om hur fin vagnen var, så har jag förstått att folk glor baraför att
VI HAFT DEN SNYGGASTE VAGNEN I HELA SVERIGE!   .
Vi återgår till säljandes *snyft*

Jag har inte satt något direkt pris, utan den som är intressead utav att köpa får skicka ett mail till mig (mia_niklas@hotmail.com) och sedan skriva ett bud, ja Ni vet själva. haha.

De går bra att maila om man har frågor oxså.

 

Bilder på vagnen har ni nedan. (Och visst går det att köra en pojk i blommig).



Mycket utrymme!! William hade sin liggdel i 7-8månader!
(De finns ett ryggstöd i liggdelen med! smart).
  

    

Av mia pekkarinen - 17 februari 2010 19:20

Har haft det tufft idag, William har spytt ner sin säng minst 5ggr.

Så jag har fått byta en hel del lakan som luktat sur filmjölk.

Sen har jag bytt kläder på honom titt som tätt. Snart får han gå naken för de känns nästan meningslöst att sätta nya kläder på honom när han ändå spyr ner dem efter max 30min! hehe.


Jag kom iallafall ner till stan innan, tur det!

Så nu är vagnköpet avklarat, bara betala resten av vagnen när jag hämtar den.

Tror jag hämtar den nästa torsdag eller fredag. Jippi, läääängtar!


Nu har Marcus bajsat känner jag, haha.
Vi får väll höras imorrn. Godnatt!

Av mia pekkarinen - 17 februari 2010 09:59

Bläää vilken morron! William spyr hela tiden, överallt.

Han har varken diarrè eller feber, men han spyr.. De är väll inte magsjuka då?

Marcus är inte heller i världens bästa skick idag. Han har varit sur och gnällig.

Men vi överlever!

Senare in på dagen så kommer jag förhoppningsvis väg. Vore ju synd om inte jag kan lämna handpenningen på vagnen, då kanske de säljer vagnen till någon annan? Man vet ju aldrig. Jag ska iallafall slå till hårt och ge 5.000kr i handpenning, så att jag verkligen vet att vagnen är MIN! (barnens, hihi).

De va den sista EasyWalker Duo de hade på lager, och när de sedan beställer in nya inför i år då kommer de även höja priserna sa dem. Så snacka om att jag har tur!! Wiiie!

Om barnen inte mår bättre senare då ska jag stanna hemma med dem. För mamma sa att hon kunde lämna pengarna åt mig isåfall.
Snällt va? - Ibland är de faktiskt bra att ha en mamma så nära! hehe.


Jag Älskar verkligen mitt liv. De är bara så bra just nu.

Allt går som jag vill, mer eller mindre.

Visst, jag fick inte lägenheten pga min ålder. Men So What?.. Nu hinner jag spara ihop en jädra bra summa pengar till min födelsedag, och då kan jag bara ta mitt pickpack och flytta till första bästa lägenheten som dyker upp!

Och vad mer?, Jooo.. Jag har två fina söner. Tillsammans med en underbar pojkvän. Hehe, jag och Niklas är inte som alla andra. Vi nöjer oss med att träffas på helger och lov. Men de ska bli kul att flytta ihop senare!

Och baraför att jag bor hemma så slipper jag alla dessa miljoner räkningar. De ända jag betalar är 2000kr till mamma (som hjälp med hyra, mat), sen betalar jag bredband och barnens mat,leksaker och kläder själv. Och såklart mina egna saker med. Så som smink, kläder, tidningar, linser, solarie osv.. Så jag har flera tusen över varje månad! Vilket är bra, för då kan jag unna mig och barnen något kul . Nu köper jag ju EasyWalker vagen.. och jag är så nöjd över köpet!
Brukar annars alltid ångra mig efter att ha bestämt mig att köpa något, men ne.. nu känns de verkligen så rätt! *happy face*.

 

Har ni någonsin köpt något som ni verkligen är nöjda över?

Av mia pekkarinen - 16 februari 2010 23:19

Jag vill skaffa mig en systemkamera. Men de finns ju en hel djungel där ute med massa olika märken, och alla har sina små finesser!

Lite hjälp uppskattas! Vilken systemkamera skulle ni rekomendera?
Jag fotar välldigt mycket, men jag betalar icke mer än 6000-7000kr för en kamera.

Ös på med tips!! Vill ha många komentarer imorrn när jag loggar in!

Av mia pekkarinen - 16 februari 2010 20:01

Nu sover barnen för natten. Skönt, hehe.

Har lite tid för mig själv och jag sitter och funderar på vad jag kan hitta på.

Klockan är ju bara 20.00, inte någon större lust att lägga mig redan.

Kanske tar en skön dusch och läser en tidning.


Föresten, konstig nog har min mjölk börjat minska och Marcus blir aldrig 100% nöjd på dagarna. Så jag får amma honom varannan timme ungefär.

Men baraför att han äter och äter hela dagarna så är han proppmätt på kvällen.

På så vis sover han hela nätter! Men de skulle vara skönt om han sov lite på dagen oxså... Fast jag ska inte klaga, huvudsaken är att han sover på natten!


Imorrn ska jag ner till stan en snabbis. Min mamma har lovat att se efter båda barnen på eftermiddan, så att jag kan lämna handpenningen på vagnen.

Svider faktiskt att lägga ut så mycket pengar på en vagn, men, men.. ska man ha de bästa så får man faktiskt inte klaga! hehe.


En super härlig bild på William & Sebbe, glömde ladda upp den igår. hehe.

David syns i bakgrunden.

  

Av mia pekkarinen - 16 februari 2010 14:58

Jag skiner som solen, har lèendet på läpparna hela tiden.

Måste bara få erkänna en sak - Jag är verkligen världens lyckligaste människa!

(hehe, iallafall just nu).


Idag var jag, Niklas och Marcus på familjerätten. De gick snabbt för vi skulle bara fastställa faderskapet. (Under tiden va William hemma med mormor).

Efter familjerätten så gick vi till barnvagns-butiken i närheten och vet ni vad?!
NU är vagnen beställd, NU har jag en syskonvagn som väntar på att hämtas ut.
Imorrn ska jag springa ner till stan och lämna handpenning, och sedan ska jag betala resten när jag får löning (dvs 25:de). Och som alla redan vet blev de världens snyggaste vagn - EasyWalker Duo i svart!   .
Efter att ha vart och beställt vagnen åt vi lite snabbt på Donken och jag passade på att amma Marcus, sedan sprang vi in på H&M. Och jag fyndade två plagg till barnen. (en grön t-shirt till William, och en "dress" till Marcus).

Sedan följde Niklas mig till bussen och jag åkte hem.


Nu är jag hemma. Barnen sover middag och jag ska strax käka.

Ville bara först komma in här och berätta om vagnen och hur glad jag är! haha.

//Skriver mer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards