snuttegubbe

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av mia pekkarinen - 2 februari 2010 20:04

Har precis kommit hem. Va och tittade på lägenheten med syrran.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den.
Den va fin, men inte alls som jag hade tänkt mig...
Ingen tvättmaskin inomhus & ingen diskmaskin heller.

Ena sovrummet var BIGMAMA stor, medans den andre var minimini.

De fanns två toaletter, ena med badkar..

Stort vardagsrum, nästan lite för stor, de kommer eka där inne typ!

Köket va lagom stor och mysig, helt okej alltså.

Balkong fanns med, vilket är bra.

Dagis, lekplats, affär och busshållplats precis utanför huset .


Hm, inge aning om jag vill ha lägenheten eller inte.

Får sova på saken. För imorrn ska jag ringa med besked.


Grabbarna sover, och de ska jag oxså göra.
Så vi hörs imorrn! Godnatt   .

Av mia pekkarinen - 2 februari 2010 13:45

Ingen har väll missat mitt lägenhetssökande? Knappast! haha.

Har skickat en rad intresseanmälningar till tusen tals lägenheter.
Okej då, kanske inte så många.. men ni fattar poängen.

Jag är kräsen när de gäller lägenheter, jag vägrar bo ruttet.

Har mina krav.

En lägenhet ska t.ex innehålla Badkar, Balkong/Uteplats, vara på första våning eller ha hiss, Ska inte vara mindre än 60kvadrat stor, måste ha källare/stort förråd (Hur ska jag annars få plats med syskonvagn?), sen måste lägenheten ha stora garderober eller andra förvarings möjligheter, tvättmaskin inomhus är nästan ett måste, och diskmaskin skulle inte sitta fel. hehe. Ja sen ska lägenheten vara ljus och fräsch, framförallt!


Och vet ni vad?
Idag fick jag svar ifrån en utav lägenheterna som jag vart intresserad av!

Så ikväll ska jag och min underbara syrra iväg och titta på den.

Hoppas verkligen att den duger, För jag vill hemifrån!   .


Håll tummarna för min skull nu!

Återkommer ikväll.

Av mia pekkarinen - 2 februari 2010 09:37

Nu har Sanna stuckit till jobbet och Jag har inget att göra. hehe.

William halvsover, han fick gröt och sen ville han gå och lägga sig igen.

Marcus däremot, han ligger i mitt knä..

Man kan inte lämna honom ensam någonstans, han märker det direkt och börjar gny och sprattla med armar och ben.


Har lust att åka ner till stan och köpa mig nya kläder.
Men vädret tillåter tyvär inte det, minus grader och de blåser som attans!

Hoppas på finare och varmare väder till helgen iallafall.


Nu ska jag dra mig, vi hörs!

Av mia pekkarinen - 2 februari 2010 09:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards