snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Hm..

Av mia pekkarinen - 2 februari 2010 20:04

Har precis kommit hem. Va och tittade på lägenheten med syrran.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den.
Den va fin, men inte alls som jag hade tänkt mig...
Ingen tvättmaskin inomhus & ingen diskmaskin heller.

Ena sovrummet var BIGMAMA stor, medans den andre var minimini.

De fanns två toaletter, ena med badkar..

Stort vardagsrum, nästan lite för stor, de kommer eka där inne typ!

Köket va lagom stor och mysig, helt okej alltså.

Balkong fanns med, vilket är bra.

Dagis, lekplats, affär och busshållplats precis utanför huset .


Hm, inge aning om jag vill ha lägenheten eller inte.

Får sova på saken. För imorrn ska jag ringa med besked.


Grabbarna sover, och de ska jag oxså göra.
Så vi hörs imorrn! Godnatt   .

 
 
Johanna

Johanna

2 februari 2010 20:23

Hej :) jag tycker du ska ta den :) dröm lägenheter finns ju sällan :) hehe :) är ju iaf en bra början ? sen om du hittar en bättre längre fram så kan man ju flytta igen ?
det är ju bra med lekplats och nära till affär och sånt vilket är super när man inte har körtkort och sånt :) sen kanske de inte är världens lättaste att tvätta i en tvättstuga med två små barn men du kommer säkert på någon smart lösning :D

http://hjertajani.blogg.se

 
Johanna

Johanna

2 februari 2010 20:26

Jag tycker du ska ta den :) mest för att de är nära till buss och affär :) när man inte har körtkort är du ju bra att ha de . sen att de finns en lekplats :) kanske lite jobbigt med att inte finns en tvättstuga .. men de går nog bra ändå :) kan ju vara skönt för dig och killen och era barn att på själv tsm :)
jag skulle flytta direkt om jag hade möjlighet (A) hehe

http://hjertajani.blogg.se

 
frida- mamma till vincent

frida- mamma till vincent

2 februari 2010 20:51

Jag tycker den verkar bra, om det är ett bra pris på hyran!, Finns ju alltid tvättstuga?,

http://vincentsmamma.blogg.se

 
Frida

Frida

2 februari 2010 21:14

Hoppas det löser sig med lägenheten för dig :)
Men jag råder dig att verkligen tänka på om det är just den du vill ha, så du inte tar den sen är det inte som du ville ha den.
Om du förstår vad jag menar ? :)
Kram, Frida

http://fridalarzon.blogg.se

 
Ingen bild

Josefine

2 februari 2010 21:23

hej. jag läser ofta din blogg :) jag är själv 17 är och har barn jag letar oxå lägenhet .. lägenheten du var och kollade på låter jätte bra jag skulle tagit den det är ju så jobbigt att bo hemma med barn tycker iaf jag :P men som sagt jag tycker du skall ge lägenheten en chans :D MVH Josefine

 
Emelie

Emelie

2 februari 2010 21:34

Var hittar du alla lägenheter någonstans? :) På vilka sidor går du in på?
Kram

http://davidminprins.blogg.se

 
Ingen bild

Cicci

2 februari 2010 21:34

Men du,det är ästan inga lägenhet som har tvätt och diskmaskin som stadard. inte i vanliga hyresrätter i alla fall, det får man snällt köpa själv, eller så kan man höra om det finns att hyra av bostadsföretaget för en högre hyra..lycka till i alla fall =)

 
Nichole

Nichole

2 februari 2010 21:36

jag tycker lägenheten verkar bra, så länge det finns bra möjligheter till tvättstuga. och sovrummen, det är ju bara att pojkarna tar stora och du tar lilla, eller om du vill att alla ska sova i samma rum just nu så tar ni stora rummet och grabbarna får ha lilla till sina leksaker. och att det inte finns diskmaskin det lär du vänja dig vid så det blir nog bara jobbigt i början.

hoppas att allt blir bra :)

http://ikkki.wordpress.com

 
Ingen bild

Sara, kryss bdb

2 februari 2010 22:22

Om dy verkligen vill flytta nu nu nu så är det svårt att vara kräsen, det tar tid att hitta den perfekta lägenheten. För mig och min sambo tog det 5 månader innan vi hittade en som nästan uppfyller våra krav. Vi bor nu på tredje våningen utan hiss och tvättstugan är i källaren. Men tänk på vad som är det absolut viktigaste som tex hyran, utrymmet osv. Tex diskmaskin är en " lyxvara" vi lärt oss anpassa oss till men den behövs egentligen inte. Men innan du bestämmer dig sp ska du ju vara absolut säker och känna att det känns bra. Det är det viktigaste :)

 
Ingen bild

jessica

2 februari 2010 22:35

tvättmaskin brukar man oftast få sätta in själv när man bor i hyres. likaså me diskmaskin!
uttag brukar finnas sen får man sätta in resten sjäkv.

bor i en sprojlans ny hyreslägenhet så ja vet va ja talar om.
vi fick köpa bpde disk ochtvättmaskinoch sätta in själva!

man kan inte få allt serru!

 
Carro / HaliesMamma

Carro / HaliesMamma

2 februari 2010 22:44

Du måsye ha mozilla firefox för att kunna se min blogg. Tyvär har det blivit nåt stört med min meny åt vänster och använder du explorer så ser min blogg ut sådär knäppt :/

http://carrosjolund.blogg.se/cdolcee

 
Ingen bild

Nilla

3 februari 2010 08:09

Hej, jag tycker du ska ta den... vi har två tjejer och bor i lägenhet utan tvättmaskin och diskmaskin och det går faktiskt bra, man löser det och snart e barnen så stora som mina tjejer att man kan springa ner och byta maskin utan att ens behöva ta med dem så.... Ja ja tycker ni ska ta den om ni tycker den är fin för övrigt och har en bra hyra... Kram

 
Sandra

Sandra

3 februari 2010 10:13

Vi har varken tvättmaskin eller diskmaskin i våran lägenhet. Vill man ha får man köpa själv. Diskmaskin tycker jag är onödigt =)
Tvättstugan ligger flera hus härifrån men det har funkat bra trots att vi har en liten kille (och inom kort en till). Man får tvätta när man är båda hemma eller så är det bara att ta med vagnen till tvättstugan.
Skulle aldrig kunna tänka mig att bo "hemma" när man fått barn barn utan skulle flytta till första bästa egna stället. Men självklart spelar ekonomin stor roll. Vi har dyr hyra och det är nog det enda jag ser som minus med våran lägenhet. Och grannarna, haha.
Nära till dagis och affär och det är toppen då jag inte alls gillar att ta bilen.


http://www.perfectbynature.blogg.se

 
malin

malin

3 februari 2010 19:46

oj vad konstigt kan du inte få bostadsbidrag då?? jag hade borgenär på min första lägenhet o då fick jag bostadsbidrag ändå.. ring o kolla upp det!! :)

http://fammakhzomi.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

4 februari 2010 18:45

Du är värd en lägenhet, egentligen är du värd allt man kan få! För du är en riktig, riktig riktig SUPERHJÄLTE som klarar av att vara förälder som tonårstjej. Många tonårstjejer kan knappt ta ansvar för sig själv, men du gör det + två små barn. (Jättesöta btw! ^^)Blir rörd när jag går in på din blogg, alltså du gör något som få människor klarar av. Du är så otroligt otroligt duktig och fin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards