snuttegubbe

Alla inlägg under mars 2010

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!
Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ 

//Kram, Mia

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.
Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart.

Kommer även att byta blogg, igen.. hehe.

Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för det!
Men om ni verkligen vill följa min/vår vardag,

då ska inte en liten blogg-flytt skada.. hihi.

Tar upp mer om det när den nya bloggen är klar! Så håll ut, mer info kommer!


Nu ikväll har jag vart ute på 60minuters promenad. Jävligt skönt!

Dock var det välldigt välldigt mycket slask och blött överallt.
Men, Men.. ett bra tecken, nu är våren äntligen här!

 

Barnen har varit jätte snälla idag. Ovanligt snälla kanske jag ska tillägga!

Marcus har nästan sovit bort hela dagen. bara vaknat för mat.

Och William har varit på myshumör, kramats och pussats hela dagen. Underbart!

Själv har jag varit på bra humör jag med.

Det har varit en riktig toppen dag helt enkelt!
Nu ska jag göra mina 50 situps som jag har kvar att göra för idag.

Sen ska jag hoppa in i badet. Vilket jag ser framemot. Har nya badbomber!! haha

//Hörs imorrn!

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu.

Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den.

Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!
Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com


Tills jag fått ny design blir det bloggpause!
//Kram, Mia

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35

Godmorron!

Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen.

Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?
Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar, men inget mer)..

Så jag har vart mens fri i 2år nu.. skööönt.

Ser verkligen inte framemot att få den! haha. Hoppas de dröjer lite till.


Marcus ligger och sover som en stock just nu.

Han har ätit lite mer än vad han brukar så nu ser han medvetslös ut. hehe.

Han brukar i vanliga fall äta 125ml ersättning, men nu åt han hela 250ml!!!

Till er som undrar hur de är med amningen och så..

Så kan jag säga att jag nästan slutat amma helt nu.

Jag ger mer ersättning än vad jag ammar.

Annledningen till det är att min mjölk inte mättar Marcus,

och att jag får amma varannan timme om jag inte ger ersättning.

Så nu ger jag ersättning för det mesta, men jag ammar vid

"rätt tillfälle", då han inte är vrålhungrig och skrikig.

För han hatar när bröstmjölken tar lång tid att suga ut. hehe.

Enligt lille Marcus så är flaskan bättre, då får han sin mat fort.


//Bilden tog jag igår på lille Marcus, vad tycker ni?

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med sällskap måste jag säga! Nu sover barnen vilket jag också ska göra strax, ville bara hålla er uppdaterade. Hehe. Ne nu ska jag sova, godnatt

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 15:02

Bloggen har börjat hamna åt sidan alltmer och mer.

Och det är tyvär inget jag kommer att ändra på framöver.

Jag har fullt upp med barnen, som nu kräver ännu mer av mig.

Marcus är mer vaken på dagarna och William vill ha allt mer uppmärksamhet.

Så det blir inte mycket ensamtid för mig på dagarna, och på kvällarna är jag helt slutkörd. Har faktiskt somnat på soffan flera dagar i rad nu! hehe.


Sen är jag ute och går mycket på dagarna nu när det är så härlig väder.

Man får ju passa på!

Så förhoppningsvis kan ni leva med mindre uppdatering! (a).


Kan kortfattat berätta om gårddagen och vad vi hittat på idag.

Igår promenerade jag, Niklas och barnen till Knalleland.

Där mötte vi Niklas mamma och lillebror (alltså barnens farmor och farbror).

Vi satt och år mat i en resturang och sedan tog vi kopp kaffe på det.

Senare gick vi till Lekborgen, där William och hans 7månader äldre farbror Timmy lekte tillsammans i bollhavet! Jätte kul att se på ! hehe.

Runt 4-5tiden så åkte Niklas, Hans mamma och Timmy hemmåt.
Och jag började promenera hem med barnen.

(Barnen fick föresten jätte fina fårfällar (fårskinn) till vagnen utav farmor!).

Finns nog inte så mycket mer att berätta från gårddagen.

Idag så har vi varit på UngaFöräldrar med Angelica och henns son Gabriel.

Det var rätt så trevligt där, dock saknar jag alla som var i min mammagrupp!
Men,Men.. kul att Angelica följde med dit :).

Hade med båda barnen till UngaFöräldrar idag, och det gick bättre än förväntat.

De är inte alltid lätt att ha två barn. Men idag va de lätt som en pannkaka! hehe.

Efter UngaFöräldrar har det inte hunnit hända så mycket.

Jag stack och handlade med barnen och min mamma. Och sens vi kom hem från affären har vi bara hunnit äta och nu ligger barnen och vilar.

Får se vad kvällen har att bjuda på. Har inget planerat än... bara rasta Nanne.


Föresten..

Vad för färger kommer ni köra på kläder nu till våren?

Jag funderar på blekrosa och svarta kläder... men jag vet inte..



Av mia pekkarinen - 13 mars 2010 20:02

Strax börjar melodifestivalen, och jag vet faktiskt inte vem jag hejar på.

Har inte någon favorit.. och jag kommer inte ihåg vilka som är med heller. haha.


Idag har vi knappt gjort något. Min moster, Anne och Evelina kom på besök.

Roligt att se dem!


Ja, mer har jag inte att berätta för idag!
Ska ut och kika på tv, sedan blir det att gå ut med hunden.

Och när jag väl kommit hem så ska jag göra mina 50 situps och till sist hoppa in i duschen. Sen sova, haha.

Barnen ligger redan och sover, gött!

Av mia pekkarinen - 13 mars 2010 10:50

Idag gick vi upp runt halv 9.

Niklas ska ha match idag så han skulle bli upphämtad lite över 10.

Vi gör iordning barnen, äter osv. Sedan tar vi en promenad till sjukhuset.

Niklas blir upphämtad utav sin polare, medans jag går hem igen.

Bra med motion, räknade ut att jag promenerade ca 3km. I Rask takt med!

Nu har jag säkert förbrännt en hel del! Goodie Goodie!


Får inte glömma att jag gjorde 100 situps (stavning?) igår kväll.

Och baraför det så har jag världens träningsvärk i magen.. aj aj aj!

Men de ska inte hindra mig från att träna eller göra mina vardagliga saker.

Så nu ska jag göra mina 50 situps, och sedan 50 ikväll innan jag lägger mig!


Jag är verkligen igång på allvar nu! Jag vill så gärna få tillbaka min kropp.

Vill inte ha min kängru-påse till mage! Den bara hänger, haha.

Till sommaren ska jag bannemig ha en fast mage + gått ner i vikt!


Nu vakna William, Vi hörs!

Presentation

Bloggar om livet som 18år och tvåbarnsmamma.

William 08.11.25
Marcus 09.12.30

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards