snuttegubbe

Alla inlägg under januari 2010

Av mia pekkarinen - 31 januari 2010 19:27

Dagen har varit hur kul som helst!   .
Syrran och hennes barn var här på besök. Vi åt semlor och pratade en massa.

Sedan åkte syrran hem, och Efter någon timme så åkte även Niklas hem.

Sanna stannade hela kvällen, och vi hade de riktigt trevligt. Tycker jag.
Medans Jag satt och ammade Marcus så satt Sanna och pärlade med mina nya saltvatten-pärlor. Sannas armband blev riktigt Nice!   .

Nu är man ensam hemma med barnen igen.

Men imorrn dyker Niklas upp igen, han ska sova över måndag till tisdag.

Mer händer nog inte för ikväll.
Ska bara ta de lungt och njuta av ensamtiden när båda barnen sover.
Imorrn blir de inte UngaFöräldar, för kallt utomhus.


Min nya ringsignal på mobilen, haha.. Vad säger ni om den?
Vet inte varför, men den är bara så sjukt kul!   .

Av mia pekkarinen - 30 januari 2010 22:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mia pekkarinen - 30 januari 2010 19:59

Dagen har varit bra. Vi har bara varit hemma och myst med familjen.

Jag och Niklas lagade även taccos & gott blev det!   .

Inget mer att berätta för stunden. Men återkommer imorrn bitti.

Marcus sover, vilket William nästan gör.. han "halvsover".

När båda väl sover så ska jag och niklas ta och käka semlor med kaffe.

Sedan blir de läggdags, så godnatt!

Av mia pekkarinen - 30 januari 2010 12:45

Det blev att Jag och Jenny åkte ner till stan igår för att sola.

Niklas stannade hemma med Barnen under tiden.

Nu så håller jag på att bli brun, ska sola en gång i veckan tills jag är nöjd!

Haha, de roliga var att jag brände stjärten igår i solariet!   .

Så nu är den illröd!   .


Efter solningen igår så hade Jag och Niklas myskväll.

Vi satt och tittade på Mumien filmen och sedan Hanibal.

Sedan efter att ha sett klart på filmerna satt vi och pratade halva natten.

Blev lite känsligt att ta upp gammla minnen och problem. m.m
Men jag är så jäkla glad att jag kan öppna mig inför honom, verkligen kunna prata om allt och veta att han tröstar och lyssnar på mig.

Ja, sedan somnade vi båda två. Haha.


Nu på morronen gick vi inte upp förens efter kl 09.00, skööönt!

Vi har hunnit käka frukost och leka lite med William.

Snart blir det lunch, och jag är vrålhungrig! haha.


Föresten. Jag ska bli blondin igen  .

Av mia pekkarinen - 29 januari 2010 19:41

Som rubriken lyder.. Nu har han äntligen kommit igen. Underbara Niklas.

William ska strax sova. Vilket Marcus redan gör, i mormors famn.

Själv har jag precis duscha, Ska kanske sola med Jenny senare?..

Vi hade bestämt att vi skulle sola idag, men hon har inte hört av sig.
Så vi får se hur de blir med det. Annars får vi sola en annan dag.


Imorrn blir det en mysdag med familjen, så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att uppdatera här på bloggen! Men ni märker.

Ha en mysig fredagskväll så hör vi troligtvis imorrn igen! Hej!

Av mia pekkarinen - 29 januari 2010 12:39

Morrondagen började med sovmorron, vaknade vid 9.

Panikslagen springer jag och käkar och gör ordning mig själv.

Sedan väcka William, mata honom & klä på honom.. sedan samma sak med Marcus.


Iochmed att jag inte skaffat syskonvagnen ännu så ställde min mamma upp som "vagnkörare". Annars hade jag fått ha Marcus i bärsèlen och William i kärran och gå själv till bvc med båda barnen.

Men nu va ju min mamma snäll och körde William och Jag körde Marcus   .

Vi hann precis fram i tid, klockan var prick 10 när vi kom innan för dörrarna.
Snacka om lättnad!, vi som sprang hela vägen! haha.

Mamma stannade i väntrummet med William medans jag och Marcus gick in i rummet. För Marcus var det bara hälsokontroll, och han väger nu 4200g och är 56cm lång, huvudomfånget var nog 37cm om jag inte minns fel..   .

Sedan bytte vi unge, mamma hade Marcus i väntrummet och jag tog med William in till rummet. William fick ettårs vaccinet idag. Vilket gick jätte fint!
Bättre än förväntat faktiskt! Han satt helt still och sa inte ett ljud när bvc-anna stack honom på båda låren. Nu är man extra stolt över honom   .


Efter bvc-besöket med grabbarna blev det raka vägen hem.

Och sens se vi kom hem har vi inte hunnit med något mer än att äta lite.

Niklas kommer vid 4tiden som vanligt. Och innan dess så ska jag ta mig till Lagershoppen med barnen. Ska se om jag hittar lite kläder till barnen. hehe.


Nemen vi hörs säkert senare!

Av mia pekkarinen - 28 januari 2010 21:48

Om ni tar en titt på vänster sida, i "meny raden".
Så ser ni att jag gjort en såkallat omröstning om preventivmedel.

Rösta mer än gärna, kul att veta lite vad andra tycker!

Ni kan oxså slänga en komentar här om vilket preventivmedel ni röstat på,

och varför.


Jag ska snart på efterkontroll hos barnmorskan.

Och då vill jag redan ha bestämt mig för ett preventivmedel.

I dagsläget känns kopparspiral bäst för mig, men är inte 100% säker än!

Har även funderat på p-sprutan...
Iallafall, en liten röst & komentar från er kanske kan hjälpa mig på traven att välja rätt!   .

Presentation

Bloggar om livet som 18år och tvåbarnsmamma.

William 08.11.25
Marcus 09.12.30

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards