snuttegubbe

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av mia pekkarinen - 3 februari 2010 20:52

Hela dagen blev förstörd efter samtalet med hyresvärden.

Jag har vart sur i princip hela dagen!

Tur att jag kan behärska min illska, så att jag inte låter mina problem gå utöver barnen. Dock fick mamma höra ett och annat.. hehe.
De är ju inte hennes fel, men ändså ska hon få höra på mina klagomål..!   .


Strunt samma. Nu får jag acceptera läget, Jag kommer ändå ingen vart.

Nu på kvällen tog jag en dusch, sköönt må jag säga   .


Barnen sover, vilket jag oxså ska göra snart.

Imorrn ska jag ner till stan med barnen.. Har en massa saker att ta itu med.

Först till banken, sen till f-kassan, sedan shoppa lite nya kläder.

Har en massa presentkort som jag fick i julklapp, haha!!


Vi hörs imorrn! Hejs.

Föresten, visst är det underbart med snö.. helldre snö och kallt än regn och slask.

MEN!!, måste snön hålla i sig såhär läääänge?
Nu längtar jag bara till våren, någon mer?

Av mia pekkarinen - 3 februari 2010 10:46

Efter en hel natts grubblande så hade jag bestämt mig för att flytta.

Ringde nu på morronen till fastighetsägaren.

Allt va klart, mina personuppgifter upp skrivet på lägenheten.. tills..

MIN JÄVLA ÅLDER FÖRSTÖRDE ALLT!   .

Jag får inte stå för ett hyreskontrakt pga att jag är under 18år.

Någon annan måste stå för det, åt mig.

Inga problem, mamma eller pappa kan stå för de.. MEN!!,

Om någon annan står för kontraktet.. då får inte jag något bostadsbidrag,

Hur fan ska jag då ha råd att bo där??   .

Visst har råd att betala hyran, el, mat, tv-avgift & bredband.
Men man ska ju ha några hundra/tusen över varje månad!!
Jag kommer ju annars inte kunna ladda mobilen, åka buss, sola, köpa kläder.
Ne, de går ju inte ihop. Hur vi än vänder och vrider på saken.


Är super arg.. som ett bi.. Att man ska vara så jävla "liten".

Önskar att jag vore 20år eller nått, ALLT vore enklare då..

Nu tänker ni säkert såhär "Kan inte Niklas stå för lägenheten han är ju 18år".

Jag frågade om de när jag pratade med fastighetsägaren, och iochmed att Niklas studerar och inte har mer än studiebidraget som inkomst så får inte han heller skriva på kontrakt för lägenheten. Inte ens om jag betalar hyran.

Guuud vad allt ska gå emot mig nudå!


Vet ni vad de här innebär?
Jag måste bo hemma tills jag fyllt 18år, dvs i minst 8månader till.

Kommer seriöst gå in i väggen snart!   .


Dock finns de en fördel att bo hemma tills jag fyllt 18år.
Då hinner jag spara pengar till möbler, tvättmaskin och diskmaskin.

Då kommer jag iallafall bo snyggt, och inte med billiga fula möbler..

Men ändå, VILL FLYTTA, JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!

Ovido - Quiz & Flashcards