snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Vet inte om jag ska gråta eller skratta.

Av mia pekkarinen - 3 februari 2010 10:46

Efter en hel natts grubblande så hade jag bestämt mig för att flytta.

Ringde nu på morronen till fastighetsägaren.

Allt va klart, mina personuppgifter upp skrivet på lägenheten.. tills..

MIN JÄVLA ÅLDER FÖRSTÖRDE ALLT!   .

Jag får inte stå för ett hyreskontrakt pga att jag är under 18år.

Någon annan måste stå för det, åt mig.

Inga problem, mamma eller pappa kan stå för de.. MEN!!,

Om någon annan står för kontraktet.. då får inte jag något bostadsbidrag,

Hur fan ska jag då ha råd att bo där??   .

Visst har råd att betala hyran, el, mat, tv-avgift & bredband.
Men man ska ju ha några hundra/tusen över varje månad!!
Jag kommer ju annars inte kunna ladda mobilen, åka buss, sola, köpa kläder.
Ne, de går ju inte ihop. Hur vi än vänder och vrider på saken.


Är super arg.. som ett bi.. Att man ska vara så jävla "liten".

Önskar att jag vore 20år eller nått, ALLT vore enklare då..

Nu tänker ni säkert såhär "Kan inte Niklas stå för lägenheten han är ju 18år".

Jag frågade om de när jag pratade med fastighetsägaren, och iochmed att Niklas studerar och inte har mer än studiebidraget som inkomst så får inte han heller skriva på kontrakt för lägenheten. Inte ens om jag betalar hyran.

Guuud vad allt ska gå emot mig nudå!


Vet ni vad de här innebär?
Jag måste bo hemma tills jag fyllt 18år, dvs i minst 8månader till.

Kommer seriöst gå in i väggen snart!   .


Dock finns de en fördel att bo hemma tills jag fyllt 18år.
Då hinner jag spara pengar till möbler, tvättmaskin och diskmaskin.

Då kommer jag iallafall bo snyggt, och inte med billiga fula möbler..

Men ändå, VILL FLYTTA, JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!

 
 
Ingen bild

Lenny

3 februari 2010 11:12

De flesta har inte mer än några hundra över varje månad. borde inte socialen kunna hjälpa dig med lägenhet?

 
Elin - Mamma till Moa

Elin - Mamma till Moa

3 februari 2010 11:18

Men fyfan vad jobbigt! ;/ Men du får försöka se det positivt.. under den tiden så hinner ni hitta en lägenhet som inte bara känns okej utan en som känns riktigt bra :)

http://eliut.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie (TiFi)

3 februari 2010 11:45

Fasen va tråkigt! Att det ska vara så jävla noga att vara 18 år! Kan dom inte se de till personen som det handlar om! Du har ju två barn!!! Och du tänker ju ekonomiskt! (tycker jag) Att allt ska vara så motsträvigt för dig när det gäller bostad mm! Lycka till vill jag bara säga! Stå på dig och tjata på dom de behöver dom!!
Kram

 
frida- mamma till vincent

frida- mamma till vincent

3 februari 2010 11:51

kan inte din mamma eller pappa stå i borgen då?, då vet dem att dem får betalt jU?

http://vincentsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

johanna

3 februari 2010 11:53

ååå fy va jobbigt:( men jag bor ju själv och mamma står för lägenheten. men får inte du nått annat bidrag eftersom du går hemma med barnen? fyy va dåligt! man måste ju kunna få nått annat bidrag :(

 
EMS

EMS

3 februari 2010 12:02

http://ems.blogg.se/2010/february/vidrig-facebook-grupp.html

Snälla sprid detta inlägg vidare, det är så sjukt vidrigt så hjälp mig!

http://ems.blogg.se

 
Emelie

Emelie

3 februari 2010 12:10

Men du visste väl att du inte kunde stå för ett kontrakt när du är under 18 år? Och man kan inte få bostadsbidrag när man inte är myndig.. Du måste fylla 18 år först!

Jag tror du får vänta tills du fyller 18 år, sen ska det inte vara några problem, förutom att du inte har någon fast inkomst!

http://nellies-mamma.bloggplatsen.se

 
EMS

EMS

3 februari 2010 12:22

SV: jo det måste ju gå att anmäla.. har anmält gruppen till facebook iallafall

http://ems.blogg.se

 
Frida

Frida

3 februari 2010 12:31

Synd att det inte löste sig för dig, du verkar ha tillräckligt med motgångar just nu :/
Hoppas det löser sig på något sätt :)
Kram, Frida

http://fridalarzon.blogg.se

 
Jenny

Jenny

3 februari 2010 14:13

Tråkigt för dig , vet hur det känns när man inte vill ngt hellre än att flytta och så bara jävlas allt .
Men det brukar funka att man själv står på lägenheten men att ngn äldre borgar , typ din mamma eller ngt .
Så är det iaf här , för jag har stått för en lägenhet när jag var 17 och en när jag pluggade och var arton , dom behövde bara ngn som borgade så dom vet att pengarna kmr in .
Fråga om inte det funkar då , att mamma din borgar för dig ?
Jag hoppas jag inte surra till det så du inte förstår min tanke :p Hehe

Lycka till ! :)

http://19900327.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

FilippaOlsson

3 februari 2010 16:08

Men varför får du inget bostadsbidrag?:O Min mamma står på min lägenhet och jag får bostadsbidrag ändå ju!

 
Emelie

Emelie

3 februari 2010 17:22

Oj! Det var inte lite du ville gå ner :S Men du har väll redan gått ner alla kilona efter dina 2 graviditeter? :)
Kram

http://davidminprins.blogg.se

 
Sabina

Sabina

3 februari 2010 18:04

jag får bostadsbidrag och soc står på min lägenhet så du borde få det även om någon av dina föräldrar står på lägenheten

http://saabiina.blogg.se

 
Sofi - 19 & Gravid

Sofi - 19 & Gravid

3 februari 2010 22:19

Gud va tråkigt :( Fast man får väl se det possitiva i det hela också. Du hittar ju förhoppningsvis en lägenhet som du kommer vara mer nöjd med än denna och så hinner du ju också spara i hopp lite pengar som sagt :)

http://makkapakka.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

3 februari 2010 23:26

Om någon av dina föräldrar står på den lägenheten och det bara är du och dina barn som är skrivna där så får du bostadsbidrag för dina barn vilket är v.s 900-1000 kr per barn!

 
Ingen bild

Anna

5 mars 2010 01:01

Hallå där, läste lite här, du kan få bostadsbidrag för dina barn, om du inte redan har det.. jag själv har precis fyllt 18, för knappt en månad sedan fått bostadsbidrag för min dotter.. o så vill jag påpeka att Sociala är ju så sjuka att dom inte hjälper en mer än att ge dig lägenhets intyg o de innebär att dom betalar summan för lägenheten men inte för att hjälpa dig hitta lägenhet osv. men vad ska man göra ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards