snuttegubbe

Alla inlägg under februari 2010

Av mia pekkarinen - 28 februari 2010 20:54

Det har varit fullfart hela dagen, så jag har inte hunnit med datorn!

Har inte heller lagt in bilderna från festen igår från kameran.
Så ni får vänta ytterligare någon dag med de. Hehe.

Idag gick vi upp rätt sent. Och min moster Anita kom på besök.

Senare in på dagen åkte vi till Knalleland och shoppade lite.

Efter det så blev det ICA MAXI för att köpa hem lite mat.

Vi träffade även på syrran, så jag och barnen fick skjuts av henne hem.


Nu är vi hemma, har precis varit ute med Nanne på en lagom lång runda.

Barnen sover och jag ska oxså lägga mig snart.


William gillar Marcus små fötter. hehe.
(Videon är någon vecka gammal!).

Av mia pekkarinen - 27 februari 2010 22:22

För att bloggen inte ska bli alltför boooring så slänger jag snabbt in en video.

Hoppas ni uppskattar det! Och skriv gärna en komentar   .


William surar i början av videon för att han inte kommer ur sin säng.
Sedan så börjar han sjunga (eller rappa kanske man ska kalla det? haha).

Tillslut blir han sur igen. Tokstolle jag har här hemma! Min trollunge<3

Av mia pekkarinen - 27 februari 2010 22:00

Äntligen hemma!!

Jag är verkligen helt utmattad, är orklös och svintrött.

Syrrans 40års fest var rolig, mycket god mat och trevligt folk.

Dock blev de liite jobbigt emellan åt att springa och hålla koll på William,
Medans man hade Marcus i famnen. Och särskillt när man skulle sitta still och äta.

Dom som träffat William vet att han lätt bli rastlös. hehe.

Men jag fick mycket hjälp och avslastning med båda grabbarna. Jätte snällt!

Orkar tyvär inte lägga upp bilder idag. Men morron dagen ser ut att bli lugn.

Och jag har inget planerat, då skulle jag kunna ägna lite mer tid här vid bloggen och ladda upp bilder från festen och från de senaste 2-3dagarna.


Barnen sover som stockar nu, vilket jag oxså ska göra nu! Godnatt med er.
Ps. Tur att de inte blir sådana här fester varje helg, skulle nog aldrig orka det!

Haha, fylla jämt var 10:de år är precis lagom att ha fest på. Inget mer.

Av mia pekkarinen - 27 februari 2010 08:58

Hade fullt upp igår och de kommer jag även att ha idag. (ska på kalas).

Så vi får helt enkelt höras ikväll. Kanske slänger in nya bilder.


Har lite brottom nu, ska fixa och dona innan vi ska åka.
Ska även hinna duscha, hm.. ja jag är liiiite stressad! hehe.

Men vi hörs senare, hejs!

Av mia pekkarinen - 25 februari 2010 18:50

Har varit ensam hemma med barnen nu ikväll. Och de har varit super!

Jag känner mig så fri när min mamma inte är här. haha. Kan göra vad jag vill.

Nemen när hon är här så känner jag mig iaktagen.

Hon menar inget illa med att "hänga efter mig" och fråga om hon kan vara till hjälp. Men jag vill klara av mina barn själv, de är ju trots allt "mitt jobb".


Nyss fick vi oväntat besök. Jag blev faktiskt skraj när de knackade på dörren!

Alla som hälsar på oss brukar ringa före, men nepp.. inte denna gången. haha.

De va syrran som kom förbi en snabbis. Jätte trevligt!

Hon hade vart och handlat och ville kika förbi och säga hej   .

Ps. Syrran fyllde 40år igår, Grattis Grattis!

Och på lördag ska vi hem till henne och fira lite.

 

Nu har hon dock gått hem. Och barnen somnat.

Medans jag är uttråkad till max!!


 



Av mia pekkarinen - 25 februari 2010 14:59

Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta!
Ni kan säkert redan lista ut vad jag snackar om, Jag fick ingen vagn idag.

Varför ska allt drabba mig? Jag förtjänar inte all otur.


Föräldrapenningen krånglar denna månden med! Fick bara 280kr utbetalt idag.

wow, de räcker ju jävligt långt när man ska betala en vagn på över 10.000kr

Jag blev så pissoff på att mina pengar inte kommit in på kontot så jag gick till försäkringskassan och frågade vad de höll på med. De visade sig att "de glömt" förhandla mina papper om föräldrapenning (för marcus). Så nu får jag sitta och vänta i ca. 1vecka på att mina pengar ska komma.

Gissa om jag är less på sånt här?!

Nu får jag vänta ytterligare en vecka innan jag kan hämta ut vagnen.


När jag ändå hade skjuts ner och hem ifrån stan, så bestämde jag mig för att gå till barnvagnscentralen iallafall och berätta för dem om hur de ligger till.

De va snälla och förstog läget och sa att jag var välkommen att hämta ut vagnen när jag väl hade fått mina pengar. Jag hade fått ta med vagnen idag, om jag hade velat. Men de fattades tydligen en liten del som ska sitta fast under "liggkorgen" och de skulle köpa in fler imorrn. Så jag sket i att ta med vagnen, bättre att alla delar är på plats och att jag betalar hela skiten direkt.

Istället för att springa fram och tillbaka hela tiden.


Usch va jobbigt allt blev nu då! Har jag tur så får jag mina pengar på måndag, eller någon annan dag nästa vecka.
Snart håller jag tyst om det här, för de här börjar både bli skrattretande och irriterande. Är ingen mening att skriva "nästa vecka är den min", De dyker väll säkert upp något då med.. som hindrar mig från att hämta den!


Orkar inte tjabbla mer om något just nu. Skriver mer senare! Hejs.

Av mia pekkarinen - 24 februari 2010 19:00

Dagen har varit helt okej.

Var ute med båda grabbarna tidigare på dagen och William fick promenera själv.
Han gillade det verkligen!! Och han gick bra i sina nya skor. hehe.


Nu ikväll händer det inte så mycket mer än att jag ska ut med Nanne.

Fast idag blir det bara en snabbis! För igår frös hennes tassar till is.
Tro det eller ej, men jag har filmat det.. lyssna noga så hör ni!

Funderar på att köpa "hundskor" till henne.
För hon har t.o.m fått sprickor under tassaran pga kylan! Eller har ni andra tips?


Imorrn blir det att hämta ut syskonvagnen, wiiiihoo.

Tar nog en liten promenad med båda barnen i vagnen direkt när vi hämtat den.

(Beror på hur kallt det är, men jag tror de ska bli lika mildt väder som idag?).

Lägger upp bilder, och kanske t.o.m video på vagnen/barnen imorrn.
Glöm inte att checka det! Nu ska jag ut med hunden, hejs!

Av mia pekkarinen - 24 februari 2010 08:18

William börjar bli stor nu. Nästan så att man själv inte hänger med längre!

Nu har han kommit in i en period då han ska göra allt själv.

Han ska dra av och sätta på sig sina kläderna själv (de går väll sådär, haha),
han ska äta själv, han ska ta av sig blöjan själv och sätta på en ny. Sedan så vill han gå helt själv och absolut inte bli buren någonstans.

Jaa, vad mer händer med William just nu?
Han har börjat lägga sig inför natten vid konstiga tider, nu de senaste dagarna har han lagt sig vid 18.00 och sovit till 07.00 Dock har han vaknat upp någon enstaka gång på natten och varit rädd och ledsen, tror de är mardrömmar!


Marcus, Marcus, Marcus.. hur har han varit på sista tiden?..

Kan väll kortfattat säga att han är en riktig liten surpuppa. Han hatar att ligga i sin egen säng om han är vaken, han måste ju se vad som händer omkring. hehe.

Han kan fästa blicken och han ler när man pratar med honom.

Han har även växt en hel del, stl 56 på hans kläder börjar bli för litet.. så jag får väll springa ner till källaren och ta upp alla Williams gammla kläder i stl 62/68.

Han växer så de knakar, men jag ska börja ge ersättning 50/50 nu. För jag märker att han aldrig blir 100% nöjd efter att han ätit. Nu när jag ammar får jag sitta och amma 1gång i timmen ungefär. Vilket gör att jag inte hinner med något annat känns det som. Så vi får hoppas att ersättning ska hjälpa så att han klarar sig lite längre mellan målen. Iallafall 2-3timmar.


Fick en fråga innan, som jag tänkte svara på!


Hej Mia! Först vill jag tacka för en rolig och fin blogg, jag läser den varje dag:) Jag har en fråga som jag har funderat på länge.. Jag hoppas inte du tar illa upp av att jag frågar. Men det jag undrar är att du säger att du ska spara mycket pengar tills ni flyttar till en egen lägenhet, vilket jag tycker är toppen! Men Niklas, sparar han till ert gemensamma boende? Som sagt tack för en toppenblogg! Mvh/ Ida.

 

Svar: Först och främst ska jag spara pengar. För lägenheten kommer stå på mitt namn. Och de är jag och barnen som ska flytta i första hand. Så jag kommer köpa alla möbler osv själv. Sedan när Niklas "flyttar in till oss" så får han själv stå för "extra grejer" som snygg tv, ps, eller andra "onödiga prylar" om han vill ha sånt.

Men jag ska som sagt spara pengar till MIN LÄGENHET, till MINA MÖBLER.

Sen kan han spara pengar till saker han vill ha i lägenheten som jag inte köpt.

Kul att du gillar min blogg föresten!

Ovido - Quiz & Flashcards