snuttegubbe

Alla inlägg under februari 2010

Av mia pekkarinen - 11 februari 2010 10:37

Sorry för den dåliga uppdateringen igår! Datorn la av.

Men de hände ändå inget speciellt igår så ni har inte missat något   .


Satt inomhus hela dagen igår, men idag ska jag ut en sväng.

Måste verkligen komma utanför lägenhetens väggar! Börjar må dåligt här inne!

Fast de är typ 14minus hos oss, så barnen får inte gå ut.. typiskt.

Får väll fråga mamma snällt om hon kan se efter barnen när de sover.
Så kan jag ta en sväng med hunden, eller gå och handla. Bara jag får frisk luft!


Vet ni vad William börjat med?

Varje gång Marcus gnyr/gråter/skriker så kommer William med sin napp till honom. Hehe. De ser verkligen super gulligt ut!

William är typ som lillpojken i alvedon-reklamen (slänger nappen till bebisen).


    
(Om ni undrar vad William har på armen så är de en elefant-tatuering som han fick från bvc när han hade tagit 1års-vaccinet).


Av mia pekkarinen - 10 februari 2010 11:09

Bra start på dagen! Barnen har varit som små solstrålar, Skrattat & Varit glada!

Vissa dagar känns bara så tråkiga och tunga, men när barnen skrattar och man ser hur glada de är och hur bra de mår.. Då glömmer man av allt dåligt!

Idag mår vi även bättre, allihop faktiskt.

Barnen är fortfarande små snorungar.. men jag kör på med näsdroppar,

Så vi får hoppas att de snart är väck.


Idag vill jag ut och gå en sväng. Vet inte vart, men bara jag får komma ut.

Kanske drar och handlar med barnen lite senare. Lagom runda.


Jag sitter helt tom i skallen och bara skriver massa onödig skit om dagarna.

Kan inte ni ge mig tips på vad jag kan skriva om?

Vad vill ni att jag ska skriva mer/mindre om?

Komentera, så jag kan göra bloggen ännu bättre!   .


Vi hörs senare!

  

Av mia pekkarinen - 9 februari 2010 19:17

Idag har vi bara varit hemma och tagit de lungt.

Har vart ensam med grabbarna halva dagen, kul kul   .


Har även fått hem alla bilderna som jag beställt.

Jätte fina bilder på barnen! Ska nog förstora några   .


Nu så ska jag bada William, sen är det Marcus tur när William somnat för natten.

(Dvs 20.00)
Sen när Marcus badat klart och somnat så ska jag rensa lite i byrån ute i köket.

Har en massa gammla papper, tidningar och annat som ska slängas.

Sen blir det läggdags för min del oxså. Så vi hörs imorrn!

Av mia pekkarinen - 9 februari 2010 11:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mia pekkarinen - 9 februari 2010 10:50

Natten har varit bra. Båda barnen sov hela natten.

Morrondagen har däremot vart mindre bra. Jag har mått skit dåligt.

Känner mig spyfärdig och jag va nära på att svimma av när jag bar på Marcus!

Har små ont i halsen och näsan rinner. Känner mig även hängig.

Tror jag håller på at bli sjuk...


Så idag blir det att stanna hemma och ta de lungt.

Skriver nog mer senare, hejs!

Av mia pekkarinen - 8 februari 2010 19:08

Idag har jag promenerat en hel del. duktigt av mig.. tihi.

Hade Marcus i bärsèlen och William i sittkärran.

Så nu har jag ont i både armar, ben och i ryggen. hehe.


Va och stor shoppade kläder till barnen innan.

William fick: Svarta Jeans, vit skjorta & en svart/blå hood-tröja.

Marcus fick: Ljusblå hjälm-mössa, blå Dreggelhaklapp, rutig tröja och
blåa hängslebyxor med matchande tröja till.

Skjortan och jeansen som jag köpte till William ska han ha på sig på Marcus dop.

Nu fattas bara slips, väst och fin skor till William. Sen är iallafall han klar.


Jaja, nog tjatat för ikväll.

Barnen sover redan och jag ska käka lite kvällsfika.

Vi hörs imorrn!


Av mia pekkarinen - 8 februari 2010 10:00

Niklas sov över från igår tills idag, och nu har han åkt till skolan.

Natten har varit hemsk, jag har knappt fått någon sömn alls!

Marcus har haft magknip och gråtit non stop från kl 00.00-06.00

För att inte väcka Niklas och William under natten så satt jag ute i vardagsrummet med Marcus hela natten.


Just nu så sover Marcus, tack & lov.

Vi har besök utav min moster Anita. Alltid trevligt att träffa henne   .


Skriver mer senare, får ju vara lite social och sätta mig i köket och fika.


Av mia pekkarinen - 7 februari 2010 20:20

Idag har jag varit ensam hemma med barnen igen. Skit skoj!

Mamma va iväg typ hela dagen.

Jenny kom oxså förbi en stund nu på kvällen. Trevligt Trevligt!


Håller på att natta barnen. Marcus --->   William --->  .
Sen ska jag ut med Nanne och möta upp Niklas.

Han kommer med tåget till Borås vid 21.00 ungefär.

Sedan blir det att hoppa in i duschen, och till sist lite kvällsmys med Niklas innan läggdags    .


Vi hörs imorrn. Ha en trevlig kväll, och godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards