snuttegubbe

Alla inlägg under februari 2010

Av mia pekkarinen - 15 februari 2010 16:07

Hejsan Hejsan! Nu funkar datorn som den ska.

Har precis diskat klart. Blev en hel del disk efter maten.

Jag, Niklas och barnen är ensamma hemma så vi får sköta oss själva.

Vi har fått laga vår egen mat och diska upp efter oss.

Och vet ni vad?, Jag vill verkligen flytta så att man får ta ansvar för sin mat, disk, kläder, hushåll, barn osv.. helt själv. Eller aa, tillsammans med Niklas.

De är faktiskt jätte kul att laga mat till sin familj, och sedan stå och diska efter sig, samtidigt när man har världens bästa sällskap i köket. Då blir de inte ett dugg tråkigt att stå där och kämpa med diskhögarna! haha.


Nu sover Niklas tillsammans med barnen. De sover middag, så sött! hihi.

Så jag passar på att sitta här vid datorn, man vet ju aldrig när jag får chansen till det igen! hehe. Men troligtvis hinner jag slänga in ett eller två inlägg till idag.


Idag va vi på UngaFöräldrar-gruppen. Mycket trevligt.

Och det var kul att träffa Filippa och Emelie, och självklart deras söner!
När jag började på UngaFöräldrar (då jag va gravid med William) så va vi inte många i vår "ungamamma grupp". Bara jag, Filippa, Emelie och Irma.
Så vi lärde känna varann rätt så bra. Sedan droppade de in mammor titt som tätt.

Men vår lilla grupp va speciell, vi kunde prata om allt och vi hade alltid de så kul.

Hoppas vi ska kunna vara vänner för livet, träffas och umås med våra grabbar.

Självklart gillar jag att umgås med de andra mammorna oxså!! Alla är så snälla och trevliga. Dock känner jag kanske inte alla så väl..


Tog lite bilder idag. (Om någon vill ha bort ett foto är det bara att säga till!!).

Från vänster: David (Emelies son), William (min) och Sebastian (Filippas son).

  


 


William och Sebastian. Aaw, så gulliga!

Nu fattar jag varför alla säger att William är stor för sin ålder.

Han är ju både bredare och längre än sina jämnåriga kompisar! Men,Men.


Pappa Niklas med Marcus & William.

        


Jag bjuder väll på bilder på mig och barnen oxså. haha!
      
Utav någon konstig annledning så tog vi inga bilder på BARA Marcus när vi va där.
Och inga bilder på Marcus små pluttkompisar heller, De får jag inte glömma till nästa gång vi är där!
Så jag tog en bild på lille Marcus prinsen här hemma.
  


Ha en bra eftermiddag/kväll, Så kanske vi hörs lite senare!

Av mia pekkarinen - 14 februari 2010 19:12

Nu bloggar jag via mobilen för min dator är ur funktion! Ingen aning om vad som är fel på den. Men förhoppningsvis ska den börja fungera som vanligt snart igen.Idag kom niklas tidigt på morronen. Och vi har hunnit med mycket idag. Vi har varit och handlat och ätit god mat med efterrätt. Mums!Under dagen har vi även myst en hel del, alla 4! Så otroligt mysigt, längtar som in i bomben till dagen vi flyttar ihop! HeheKvällen ska vi fortsätta med mys framför tvn och snacks. Imorrn blir det ungaföräldrar för hela familjen. De ser vi framemot! Hörs

Av mia pekkarinen - 13 februari 2010 21:59

William och Marcus sover så sött just nu.

Fick faktiskt sitta och titta på melodifestivalen helt i lugn och ro.

Lite ovanligt, brukar annars alltid vara någon som gnyr och är gnällig. hehe.

Idag tyckte jag att melodifestivalen va lite tråkig. Dåliga låtar...

Eller aa, jag gillade 4:an och 5:an, ingen aning vad bidragen hette! haha.

Men 5:an kom iallafall med till andra chansen.. dock åkte 4:an ut.


Jag vill ha bra kondition. Men jag orkar seriöst varken jogga eller springa.

Gå däremot.. de kan jag göra flera km .. t.o.m upp mot en mil eller mer.

Men jag vill kunna tycka om att springa, billig och effektiv träning ju!

Hur fan ska jag göra?.. någon som har förslag?   

Kanske skaffa rullband?, de kanske inte är lika jobbigt att springa då..?.


Jaja, Nu ska jag sova! God natt.

Imorrn kommer Niklas tidigt! Gud vad jag längtar.
Ska pussa honom hela dagen! Ååh

Av mia pekkarinen - 13 februari 2010 17:58

Igår var jag och solade med Angelica, vilket ni redan visste att jag skulle göra.

Jätte kul att komma ut lite och träffa kompisar.

Blir annars lätt att man isolerar sig själv.

Dock så brände jag ansiktet igår. Haha. Jag ser ut som en brännskadad räka!

Iallafall. Va inte borta i mer än 60min typ, när jag kom hem låg barnen och sov.

Sedan så kom Jenny och sov över. Vi satt uppe halva natten och tjötade.

Kul att prata om gammla minnen, nästan så att man vill spola tillbaka tiden..

Men som sagt, Bara nästan!


Idag gick vi upp vid 08.00 Barnen väckte oss som vanligt.

Jag matade barnen och sedan åt jag och jenny frukost.

Resten utav dagen så satt jenny på datorn och fixade en grej.

Medans jag sprang fram & tillbaks mellan barnen..

Både William och Marcus har varit arga och ledsna idag.


Och värst utav allt. MAMMA HAR BLIVIT SJUK!!

Nu får jag ta hand om hushållet och hunden med! + laga mat, städa och ta hand om barnen. Riktigt kämpigt!

Att ta hand om barnen och hushållet är inte jobbigt, men när man ska rasta en hund oxså.. och laga mat.. och städa. De tar på krafterna!


Men de ska bli skönt imorrn när Nikla skommer. Lite avlastning.

För nu är jag ensam hemma med barnen,hunden och en sjukling.

Jenny åkte hem för en stund sedan. Och imorrn ska hon åka till sälen och åka skidor. Jag vill oxså!! Fuskigt. hehe.

Av mia pekkarinen - 12 februari 2010 17:03

Förra gången, Marcus 4veckor gammal.

Vikt: 4250g
Längd: 56cm

Huvudomfång: 37,8cm


Idag, Marcus 6veckor gammal.
Vikt: 4810g
Längd: 56,3cm
Huvudomfång: 39cm


På två veckor har han alltså gått upp 560g! Inte illa.
Allt såg bra ut med lille Marcus och jag fick mycket beröm om hur fin han var.

Jag fick även fylla i en blankett och svara på frågor om hur jag mår i dagsläget.

Ja, sen va de inte så mycket mer.
Tog en sväng inne på apoteket och sedan promenerade jag hemmåt.


Nu är jag hemma och väntar på att Angelica ska dyka upp.

Sen ska vi ner till stan och sola.

Vi hörs senare ikväll!

Av mia pekkarinen - 12 februari 2010 11:58

Fick en komentar angående att jag inte blev/är upprörd för att Niklas inte får komma idag.

Varför ska jag vara upprörd?
Jag vet att jag och Niklas får träffas. Bara att de bir en annan dag istället.

Istället för att Niklas stannar från idag fredag till söndag.

Så får han stanna från söndag till tisdag (vi ska till familjerätten då).

Jag tyckte mammas idè lät bra, och även Niklas.

Jag har inget att klaga på, huvudsaken är att jag och barnen får träffa Niklas.

Finns faktiskt förjävliga mammor som inte låter sina barn träffa sina pojkvänner!


Och sålänge jag bor hemma hos mamma accepterar jag hennes vilja.

Mamma vill ha lugn och ro, allt de här är nytt för henne.

Hon kanske inte tycker de är speciellt kul med en man i huset, då hon själv levt med bara mig i snart 18år! Så jag tar hänsyn till det och visar respekt för henne!

En vacker dag så flyttar jag och niklas ihop, med barnen.
Men tills dess så tänker jag acceptera mammas beslut. Jag bor ju trots alls hemma.


Nog tjatat om det!


Idag så har Marcus hälsoundersökning på BVC kl 4.

Mamma är snäll och ser efter Wiliam medans jag och marcus är iväg.

Senare in på kvällen ska jag ner till stan en snabbis och sola med Angelica.

Underbara mamma ställer upp och passar båda grabbarna under den korta stund jag blir borta. (räknar med att de tar max 1½h-2h).


Nu sover pojkarna, Båda har fått mat och ny blöja.

Och jag ska passa på att hoppa in i duschen.

Man vet aldrig när man får chansen till det igen. haha!

Av mia pekkarinen - 11 februari 2010 22:16

Pojkarna sover så jag passar på att sitta vid datorn lite.

Marcus somnade lite för tididigt nu, han brukar vanligtvis somna vid 22.00

Så nu får vi se hur tidigt han vaknar imorrn bitti!

Han brukar sova mellan 22.00 till kl 06.30-07.00, Men nu får jag hålla tummarna att inte hans sovrutin rubbas allt för mycket!

William däremot somnade när han skulle, dvs kl 20.00
Och han lär inte vakna förens 07.30 ungefär.


Egentligen borde jag kanske inte sitta här, utan sova oxså.

Brukar lägga mig tidigt, så att jag får mycket sömn om nätterna!
Annars orkar jag inte med dagen därpå.


Nog tjötat. Idag har de knappt hänt något.

Fick hem min Almnacka med bilder på pojkarna. Den blev skit söt!

Ne, nu ska jag lägga mig.. ögonen går i kors. haha.

Imorrn blir det att sola, får dra med mig någon.

Niklas kommer inte imorrn, utan på söndag - alla hjärtans dag.

Annledningen till varför inte Niklas kommer imorrn vill jag inte gå in på.

Men kan kort säga att min mamma inte vill det.
Och jag har inte mycket att säga till om när jag fortfarande bor hemma.

Så bara att bita ihop tills på söndag!

Godnatt!

Av mia pekkarinen - 11 februari 2010 11:59

Idag byter jag mobilnummer.

Jag skickar ut min nya nummer till alla som vill ha via PM på bilddagboken (tretillfyra).

Eller via msn, så fråga där!

Ovido - Quiz & Flashcards