snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Kamera tips!

Av mia pekkarinen - 16 februari 2010 23:19

Jag vill skaffa mig en systemkamera. Men de finns ju en hel djungel där ute med massa olika märken, och alla har sina små finesser!

Lite hjälp uppskattas! Vilken systemkamera skulle ni rekomendera?
Jag fotar välldigt mycket, men jag betalar icke mer än 6000-7000kr för en kamera.

Ös på med tips!! Vill ha många komentarer imorrn när jag loggar in!

 
 
Denise

Denise

16 februari 2010 23:41

sv: Hej tack desamm :) Jag använder mig utav en Nikon D60.

http://knoddis.com

 
Brunettbloggen

Brunettbloggen

16 februari 2010 23:44

Jag sökte bara på rosa säng på google :D kolla där!

http://brunettbloggen.se

 
Grynet mamma till lille Vidar

Grynet mamma till lille Vidar

16 februari 2010 23:51

Jag kände exakt som du gör. Jag gick helt enkelt och frågade på elgiganten vilken som var bäst. Jag ville ha en nikon d3000 men då sa han som jobbade där att jag kan få en lika bra kamera fast med en mer uppdaterad version och som dessutom är lättare att fatta för nybörjare. Så jag köpte en sony a30 istället. Sen så kanske inte dne är just rätt för dig. Men jag tycker om den för den är simpel men man kan ta riktigt snygga bilder med den. Sen så är det ju inte kameran som gör fotografen heller :P Men det är en bra system kamera att börja med. Sen kan man ju alltid köpa en ny :)
Sen så är ju canon väldigt bra har jag hört :)
Hoppas du hittar någon som passar dig

http://grynis.blogg.se

 
Emma - Elias mamma

Emma - Elias mamma

17 februari 2010 07:56

jag har en NIKON D60 och det är verkligen jätte bra :)
så den rekommenderar jag :)

http://callmesuperman.blogspot.se

 
Ingen bild

Emelie

17 februari 2010 09:46

Jag har en jätte bra kamera för endast 4000:-
Jag tkr den fungerar utmärkt och ändå så har jag fotat ganska länge ...
Men de är ju upp till var och en vad man vill ha :)
Men du kan ju alltid köpa till saker till kameran efter hand också :)
Lycka till i kamera letandet.

 
Emelie

Emelie

17 februari 2010 09:55

Okej. Tack för svaret. :)

http://mlie.se

 
Grynet mamma till lille Vidar

Grynet mamma till lille Vidar

17 februari 2010 10:10

sv: Ja det är ju så trist när man går miste om ögonblicket liksom. Men dom flesta system kamerorna idag kan ta upp mot 2-5 bilder/sek men jag tycker du ska gå och prata med dom på elgiganten eller expert(dom har oftast fler kameror men elgiganten är billigare)

http://grynis.blogg.se

 
Brunettbloggen

Brunettbloggen

17 februari 2010 10:28

haha ja de är jag med! :D

http://brunettbloggen.se

 
Ingen bild

daniella

17 februari 2010 10:32

Hej, jag har prövat på en massa olika systemcameror i alla sorts olika märken. Den absolut bästa, enklaste och "billigaste" är canon. Jag rekomenderar stort!

 
Erica - 18år & Mamma till Neo, snart 1år

Erica - 18år & Mamma till Neo, snart 1år

17 februari 2010 12:20

Skönt att läsa att du mår så bra :D

Kan du inte ha en liten frågestund snart? det är kul! :)

http://mammaerica.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

17 februari 2010 13:50

jag har en sony a200 och det är en väldigt bra kamera enligt mig. den är sonys systemkameror är inte så "stora" men dom kostar lite mindre än typ nikon och canon och är mycket bättre, tycker jag. väldigt simpel och enkel att lära sig. sen om man vill utrusta kameran med diverse saker, som jag gjort med tex ett nytt objektiv och en trådlös blixt så kostar det lika mycket som till vilken annan kamera som helst. jag köpte inte sonys egna saker utan köpte andra märken som är universalmärken. well well jag gillar min kamera som fan och den har fått vara med om mycket. ångrar inte en dag att jag lagt ner kanske lite för mycket pengar på den :P

 
Liinn

Liinn

17 februari 2010 19:49

Jag använder mig av en Nikon D60 .. Rekomenderas strakt.. :)

http://liiinnalmroth.blogg.se

 
Camilla

Camilla

17 februari 2010 21:38

Vi har en Canon Eos 350 eller nånting sånt heter den =) jag tycker den är kanonbra!

http://millerillan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

17 februari 2010 22:51

Canon 1000D , 5000;- hitta ja den för. Och ja är helt kär i den , den är lätt och tar riktigt bra bilder:) Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards