snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Ersättning.

Av mia pekkarinen - 24 februari 2010 08:18

William börjar bli stor nu. Nästan så att man själv inte hänger med längre!

Nu har han kommit in i en period då han ska göra allt själv.

Han ska dra av och sätta på sig sina kläderna själv (de går väll sådär, haha),
han ska äta själv, han ska ta av sig blöjan själv och sätta på en ny. Sedan så vill han gå helt själv och absolut inte bli buren någonstans.

Jaa, vad mer händer med William just nu?
Han har börjat lägga sig inför natten vid konstiga tider, nu de senaste dagarna har han lagt sig vid 18.00 och sovit till 07.00 Dock har han vaknat upp någon enstaka gång på natten och varit rädd och ledsen, tror de är mardrömmar!


Marcus, Marcus, Marcus.. hur har han varit på sista tiden?..

Kan väll kortfattat säga att han är en riktig liten surpuppa. Han hatar att ligga i sin egen säng om han är vaken, han måste ju se vad som händer omkring. hehe.

Han kan fästa blicken och han ler när man pratar med honom.

Han har även växt en hel del, stl 56 på hans kläder börjar bli för litet.. så jag får väll springa ner till källaren och ta upp alla Williams gammla kläder i stl 62/68.

Han växer så de knakar, men jag ska börja ge ersättning 50/50 nu. För jag märker att han aldrig blir 100% nöjd efter att han ätit. Nu när jag ammar får jag sitta och amma 1gång i timmen ungefär. Vilket gör att jag inte hinner med något annat känns det som. Så vi får hoppas att ersättning ska hjälpa så att han klarar sig lite längre mellan målen. Iallafall 2-3timmar.


Fick en fråga innan, som jag tänkte svara på!


Hej Mia! Först vill jag tacka för en rolig och fin blogg, jag läser den varje dag:) Jag har en fråga som jag har funderat på länge.. Jag hoppas inte du tar illa upp av att jag frågar. Men det jag undrar är att du säger att du ska spara mycket pengar tills ni flyttar till en egen lägenhet, vilket jag tycker är toppen! Men Niklas, sparar han till ert gemensamma boende? Som sagt tack för en toppenblogg! Mvh/ Ida.

 

Svar: Först och främst ska jag spara pengar. För lägenheten kommer stå på mitt namn. Och de är jag och barnen som ska flytta i första hand. Så jag kommer köpa alla möbler osv själv. Sedan när Niklas "flyttar in till oss" så får han själv stå för "extra grejer" som snygg tv, ps, eller andra "onödiga prylar" om han vill ha sånt.

Men jag ska som sagt spara pengar till MIN LÄGENHET, till MINA MÖBLER.

Sen kan han spara pengar till saker han vill ha i lägenheten som jag inte köpt.

Kul att du gillar min blogg föresten!

 
 
Erika

Erika

24 februari 2010 09:39

Milton är med en surpuppa :P

http://eriikabjoorkman.blogg.se

 
Ingen bild

Karin Engström

24 februari 2010 13:35

Prova pumpa ut lite mjölk, man kan ibland se om den har sinat.. Har den gjort på mig alla 3 ggr!
Hoppas han blir nöjdare!

Kramar Karin

 
Erika

Erika

24 februari 2010 17:31

sv: Ja detär väldigt många som säger att det är så nu :D Innan var det alltid tvärtom, att Milton var lik mig och Miliam sin pappa, men nä, nu har det tydligen ombytta "roller" ;)

Ja jag kan hålla med om att dina barn är lika sin far, MEN det finns något i deras utseende som gör att de är lika dig med :D

http://eriikabjoorkman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards