snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Av mia pekkarinen - 21 februari 2010 19:40

Niklas blev kvar hemma hos oss. hehe.

Stackarn har blivit magsjuk, och hans mamma vill inte hämta hem honom..

Niklas bor ju 5mil härifrån, och att åka buss hem när man är magsjuk är nog inget att rekomendera. Och hans mamma va "för trött" för att ta bilen och hämta honom. Så han blev kvar här. Vi kan ju inte köra ut honom heller. hehe.

Men alltid kul att han stannar lite längre, även om han inte är till så mycket hjälp eller sällskap nu när han ligger och sover och spyr. Men, Men.. han får krya på sig!


Dagen har varit jobbig, nästan så att jag nått min gräns. Tappar snart orken.

Men bara nästan.. Har lite extra krafter i bakfickan.
Och dem ska jag använda till att rasta Nanne (hunden).

Har hunnit med mycket idag, och första gången så kan jag ge mig själv lite beröm. ASSÅ FAN VAD JAG ÄR BRA!   .

Har hunnit duscha själv.. och mamma kunde inte se efter barnen under tiden, och jag va verkligen tvungen att duscha, va inte långt ifrån att jag stank apa!
Så jag fick lägga Marcus i babysittern och William i matstolen.. sedan knö in dem i vår lilla toalett. Sen va de bara att underhålla bägge två medans man själv ivrigt tvättade av sig! Haha, jobbigt.. men det gick!

Sedan tvättade jag av grabbarna fort med.

Resten av dagen va de att hjälpa Niklas.. Och ta hand om två sura ungar.

Vet inte varför, men alla har varit på dåligt humör idag.. Hm, konstigt!


En annan konstig sak är att William har ändrat sin sovrutin!!!
Ända sens han var 2-3månader gammal har han sovit från 20.00 till 07.00-08.00,
Men nu helt plötsligt så har han börjat lägga sig vid 18.00 och han vaknar sedan 06.30-07.00 Undra vad det beror på?, kanske beror de på att han varit sjuk?
Hoppas bara inte de håller i sig.. för på något vis tycker jag synd om honom när han sover så "länge" .. Vet inte varför jag tycker det, jag bara gör det!


Föresten, tack för alla svaren nedan! Jag håller på att spara ihop pengar till min framtida flytt. Så de är bra att veta på ett ungefär hur mycket pengar man behöver när man väl ska flytta hemifrån. Jag vill hellst ha allt nytt i min lägenhet, och jag är noga med inredning, så som ljus, tavlor, fina mattor, gardiner osv.. Så de kommer nog gå åt en hel del pengar på saker som egentligen är lite onödigt! hehe. Nemen, jag räknar med att spara ihop 40.000-50.000kr
De borde räcka, och att de blir över med!

Nu ska jag ut med hunden, hörs imorrn!

 
 
Emma - Elias mamma

Emma - Elias mamma

21 februari 2010 20:58

åh den sovrutinen kör elias med nu, bara gilla läget liksom :)

http://callmesuperman.blogspot.se

 
Ingen bild

carro

21 februari 2010 22:19

sedan har du ju sparpengar med som din/dina föräldrar har lagt undan till dig

 
Ingen bild

XxX

22 februari 2010 10:01

Hans mamma verkar skumm!

 
Sara - Mamma till Nova

Sara - Mamma till Nova

22 februari 2010 11:07

Vad gör ni idag? :D
Själv blir det myys med familjen. :D

http://frokenkalmar.blogg.se

 
Liinn

Liinn

22 februari 2010 17:45

Hehe.. ja, den är väldigt enkel att använda. Men Nikon D40 är enklare att använda, men då är den ju lite, lite, lite sämre ändå. Men den skulle jag ändå rekomendera om det ska vara lätt. Båda tar jätte bra bilder, bara man är stadig på hand och vet vad man sysslar med. :P

http://liiinnalmroth.blogg.se

 
Ingen bild

Jennie - mamma till Oliver ♥

22 februari 2010 19:54

Det är ju helt normala sovrutiner för ett barn.. Absolut perfekt skulle jag vilja säga att det är, Perfekt när de går på dagis sen oxå :)
När ska William börja på dagis?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards