snuttegubbe

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Moooorron på er.

Av mia pekkarinen - 21 februari 2010 08:08

Gud vad mycket snö det är ute! Och mer kommer det.

Som om de inte redan räckte? När ska all snö försvinna?...


Idag åker Niklas hem, och jag blir ensam med barnen igen.
Halv-tråkigt för han kommer inte komma nästa helg, han ska vara hemma för att hans lillebror kommer hem från Småland. Och de ska fira lillebrorsan Linus för han fyller hela 16år.


Har faktiskt inte något mer att berätta just nu. Så jag återkommer helt enkelt.

Eller Jo, har en fråga till alla er som flyttat hemifrån.

Hur mycket pengar har ni lagt åt på möbler, hemelektronik och inredning?

Jag vet att de är en svår fråga, man kanske inte köper allt på en och samma gång. Men på ett ungefär bara.

 
 
Frida

Frida

21 februari 2010 10:20

Hoppas allt är bra med er :)

Jag undrar om det är möjligt att få lösenordet till dina lösenords skyddade inlägg ? Det vore kul eftersom jag har följt din blogg så pass länge. Kram, Frida

http://fridalarzon.blogg.se

 
Maja

Maja

21 februari 2010 10:32

Innan jag flyttade sp önskade jag mig en massa på födelsedag och i julklapp, sen fick jag min soffa av mormor, tv av svärfar o.s.v Oxå har jag ärvt saker efter farmor :)

http://majacenterwall.blogg.se

 
Aimee

Aimee

21 februari 2010 11:16

Vi har nog lagt ut runt 15 000 men så lite är det bara för att vi köpt mycket begagnat och fått soffa, soffbord och spjälsäng. Vi ska nu köpa ny säng till Estelle och den kommer kosta 1500 och sen ska en ny soffa in förskaffas och den kommer väl gå på runt 9000. Det är TV:n som kostar, vår gick på 10 000 men den är på avbetalning så i längden kommer den bli dyrare.

http://taffurelli.se

 
Elin - Mamma till Moa

Elin - Mamma till Moa

21 februari 2010 11:21

Vi har faktiskt inte köpt någonting egentligen, lite småsaker bara. Alla möbler och allt porslin och sånt som vi har har vi fått/lånat av släktingar. Det är väl inte dom finaste grejerna om man säger så, men det duger helt klart tills vi har råd att köpa eget :)

http://eliut.blogg.se

 
Heléne - mamma till Alexander´09

Heléne - mamma till Alexander´09

21 februari 2010 11:49

Oj ingen aning faktiskt. Det blir ju en stor summa totalt, men allt är ju köpt då o då.

http://renrot.blogg.se

 
Ingen bild

S.M

21 februari 2010 12:14

Hejsan!

Jag är en yngre mamma, precis som du själv, och jag håller på med en liten undersökning, så jag har en fråga till dig som jag skulle bli väldigt glad om du svarade på.

Frågan lyder: Sedan du blev mamma, har du funnit några FÖRDELAR med att vara just en UNG mamma? Ge exempel.

Jag vore tacksam om du skickade ditt svar till min mailadress som jag fyllt i. Som en del av undersökningen kan jag dock inte ge ut min bloggadress förrens du svarat på frågan.

Jag är enormt tacksam för din medverkan!

/S. M.

Min mail: vinter_sorg@hotmail.com

 
Sara - Mamma till Nova

Sara - Mamma till Nova

21 februari 2010 12:43

Vad blir de för söndagsmys idag? :D

http://frokenkalmar.blogg.se

 
Ingen bild

e

21 februari 2010 14:12

när jag flyttade till 37 kvadrat gick nog allt som allt på ca 40 000-50 000..men då var det med alla köksgrejer och så med..

 
frida- mamma till vincent

frida- mamma till vincent

21 februari 2010 16:53

vi har lagt på möbler ca 10 000 kr, sen har vi fått Köksbord,stolar, tvbänk, soffbord, vitrinskåp av min pappa och johans föräldrar!,
Hemelektronik är väl runt 8000kr,
Inredning är väl 1000kr,
Sen alla bestik tallrikar, glas, mm är väl 1000kr med,
sen behövs ju handdukar som är ca 800kr :P,
sen kommer lite smått och gott, tex maskiner till köket :P, sängkläder,blommor, mm
Man behöver mer än man tror! :P.

allt som vi fått och köpt själva har gått på ca 35 000 om inte mer!
sen kan man alltid hitta beg saker!

http://vincentsmamma.blogg.se

 
emma

emma

21 februari 2010 18:24

när jag flyttade hemifrån första gången så handlade jag för ca 20.000 men då köpte jag ju alla saker till Lucas (alltså möbler) också. andra gången jag flyttade så la jag ut cirka 5.000 och nu den här gången när jag flyttade så la jag ut ungefär 5.000 till. Men då har jag inte köpt någon säng för den har jag fått. och jag har även ärvt lite andra möbler.

http://http:/:/emmaviktoriaklasson.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

21 februari 2010 19:28

Vi har precis flyttat, och då hade vi typ inga möbler förutom säng. Så vi fick köpa köksbord plus stolar, soffa skrivbord och garderober plus lite smått och gott (lampor, spegel soffkuddar m.m) och allt det gick nog på 28 000 typ. Sen köpte vi tv för 8000. Vi hade sparat ett tag för annars hade det aldrig gått...

 
Frida

Frida

21 februari 2010 19:28

Jo, jag förstår att du inte vill ge ut den till vilken människa som helst, men jag tänkte att det kan ju inte skada att fråga :)
Härligt att veta att man inte missar så mycket :P hehe

Kram

http://fridalarzon.blogg.se

 
Ingen bild

Jennie

21 februari 2010 19:57

Kommer duu & Niklas föräldrar inte riktigt överens lr? Dom kanske inte kan acceptera att Niklas har två barn? Tråkigt i så fall :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 23:40

Från och med nu så kommer jag att blogga på blogg.se igen!Så ni är välkommna att följa vår vardag på: http://snuttegubbe.blogg.se/ //Kram, Mia ...

Av mia pekkarinen - 17 mars 2010 19:41

Nu så har jag fått tag i en tjej som ska hjälpa mig med bloggdesign.Hon är i fullgång och håller på med den. Så förhoppningsvis blir den klar snart. Kommer även att byta blogg, igen.. hehe. Jobbigt för er läsare jag vet, och jag ber om ursäkt för...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 11:33

Ska börja på ett nytt kapitel i mitt liv nu. Byter blogg, och nu vill jag ha en snygg design till den. Men jag är ingen höjdare på kodning eller liknande, så hjälp behövs!Adda msn om du kan sånt och har lust att hjälpa mig: Mia_Niklas@hotmail.com...

Av mia pekkarinen - 16 mars 2010 09:35


Godmorron! Morronpigg är jag idag, dock har jag jätte ont i magen. Känns som mensvärk, så mensen kanske kommer tillbaka snart?Jag fick aldrig tillbaka min mens efter att William föddes och innan jag blev gravid med Marcus (hade små blodflytingar,...

Av mia pekkarinen - 15 mars 2010 22:07

Hejsan hoppsan! Min dator fungerar inte för tillfället, så jag får blogga via mobilen istället. Idag har sanna vart hos oss! Vi har varit och handlat och vart ute med hunden tillsammans. Och såklart har vi varit med barnen också! Jätte trevligt med s...

Ovido - Quiz & Flashcards