snuttegubbe

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av mia pekkarinen - 2 mars 2010 18:30

Min mamma kom hem nyss, och gissa vad hon hade köpt till William?
Jooo, en blå babypulka. Skit söt är den!

Så imorrnbittit ska jag och William ut och åka pulka ensamma. Så får min mamma se efter Marcus. Kan vara bra med lite ensamtid med William.


Och en annan bra nyhet:

Jag har fått mina pengar idag!! Jippi säger jag bara!   .

Så nu i veckan ska jag hämta vagnen, kanske imorrn t.o.m?

Jag är iallafall helt överlycklig just nu, snart är vagnen äntligen hemma   .

Mina underbara grabbar på bild!<3

ps. Snart växer Marcus förbi William, haha!!

  

BVC

Av mia pekkarinen - 2 mars 2010 12:49

Hej Hej, Idag var det läkarbesök på bvc som gällde för Marcus.

Vi var faktiskt lite tidiga så vi fick sitta och vänta i 20min innan de var våran tur.

Inte alls likt oss om jag ska vara ärlig, brukar alltid vara på pricken. hehe.


Läkarbesöket gick hur bra som helst. Marcus vägdes, mättes och blev undesökt.
Allt såg bra ut enligt läkaren. Fick beröm om hur fin lille Marcus var.

Läkaren tyckte även att Marcus va jätte duktig för sin ålder.

Han håller uppe huvudet jätte bra och "drar sig upp" när han ligger på rygg och man håller honom i händerna. Dessutom älskar han att ligga på mage och sprattla med armar och ben, det ser nästan ut som om han är påväg att krypa! haha.


Efter bvc så sprang barnen och jag snabbt in på apoteket, köpte lite alvedon och annat smått som man behöver här hemma när man har barn och det är förkylningstider. Tur att vi alla är friska nu, men man vet aldrig när man blir smittad igen. Bäst att hålla sig ifrån stora folk massor och andra små barn.

I Know, jag har basill-skräck! (stavning?).


Jämförelser!

10.02.12 (förra gången).
Vikt: 4810g
Längd: 56,3cm
Huvudomfång: 39cm


10.03.02 (idag).

Vikt: 5418g
Längd: 59,3cm
Huvudomfång: 39,6cm.


Som ni ser så har han ökat 608g i vikt sens sist vi var på bvc.
Han har även växt 3cm. Huvudet hade däremot inte växt så mycket.

Så de går frammåt, lille Marcus börjar bli stor kille. hiihii.


Nu är jag ensam hemma med grabbarna.

Min mamma är iväg och shoppar med sin syster.
Jag har det verkligen ur trist här hemma, barnen sover och jag kan inte komma på något kul att göra.

Vi har de redan så kliniskt sens igår när jag städade, så jag har inte ens något att städa idag. De hade iallafall vart lite tidsfördriv om inte annat! hehe.

Ne får väll ta en tupplur framför tv:n, de kan göra gott! Hejs.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggar om livet som 18år och tvåbarnsmamma.

William 08.11.25
Marcus 09.12.30

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards